اصلی ترین محصول در یک اتاق کنفرانس میز اداری کنفرانس میباشد . این میز هم تزئیین بخش اتاق جلسات بوده و هم کاربردی ضروری دارد . البته میز کنفرانس را نمیتوان فقط محدود به اتاق جلسات کرد هر جائیکه نیاز باشد یک مذاکره و گفتگوی موثر صورت پذیرد در آنجا از میز کنفرانس استفاده میشود نظیر اتاق اکثر مدیران و سرپرستان اصلی شرکت . در اتاق مدیران ما به دو شکل با میز کنفرانس مواجه هستیم ابتدا میز کنفرانس با میز مدیریت که به یکدیگر متصل میباشند و بنوعی بهم چسبیده هستند . در این نوع میز مدیریت با کنفرانس ، بیشتر مدیر تمایل دارد در پشت میز خود بعنوان رئیس جلسه قرار بگیرد و همزمان با صحبت با اعضای حاضر در جلسه ، حتی بعضی اوقات نیم نگاهی هم به مونیتور خود داشته باشد . ولی در اتاقهایی که میز کنفرانس در یک گوشه از اتاق و بصورت جدا از میز مدیریت میباشد این فکر بیشتر قوت میگیرد که مدیر دوست داردتمام تمرکز خود را برروی موضوع جلسه بگذارد علاوه بر آن نمایانگر احترامی میباشد که مدیر به اعضا شرکت کننده در جلسه نیز میگذارد . البته در بعضی مواقع واقعا یکی بودن میز مدیریت و کنفرانس فقط بدلیل کمبود فضای اداری نیز میتواند باشد . در بعضی از سازمانها نیز در بحث مبلمان اداری از یک میز کنفرانس مشترک در هر دپارتمان برای جمع بندی مسائل فنی وجود دارد که بسته به فضای موجود میتواند چهارنفره یا میز کنفرانس شش یا هشت نفره نیز باشد .عمده کاربرد میز کنفرانس بشرح زیر میباشد :برگزاری همایشها و جلسات-جلسات گروهی و تیمی در داخل شرکت-انجام مذاکرات و انعقاد قرارداد با سایر شرکتها
این اتاق نامش خیلی خاص است . بنوعی محل گردآمدن همکاران و گرفتن تصمیم های مهم یا آنالیز اطلاعات با یکدیگر است .در اتاق کنفرانس چیزی که مهم است آسایش و راحتی افراد برای تمرکز برروی مورد جلسه میباشد و البته باید مطالب جلسه در خیلی مواقع سری بماند در این جور مواقع باید دیوارهای اتاق کنفرانس ایزوله باشند . میز کنفرانس اتاق جلسات باید راحت باشد و البته ارتباطات افراد را تسهیل کند .صندلی هاییکه در اتاق کنفرانس بکار میروند باید با کیفیت و مرغوب باشند .صندلی کنفرانس باید با فرض اینکه یکنفر ممکن است ساعتها روی آن بدون حرکت بنشیند طراحی و تولید شوند و بهیچ عنوان عضلات پا یا کمر افراد شرکت کننده در جلسه را خسته و آسیب پذیر نکنند . ا توجه به اینکه چقدر جلسات با کارفرما و مشتریانتان و یا نمایندگیهایتان خواهید داشت و چه مقدار جلسات داخلی یکی از بهترین اتاقهایتان را در سازمانتان به اینکار اختصاص دهید .اگر بیشتر مهمانان و شرکت کنندگان شما خارج از شرکت میباشند بهتر است اتاق کنفرانس در طبقه ای باشد که تراکم کارمندان در آن کمتر باشد و رفت وآمد کمتری آنجا صورت گیرد.
شاید یکی از مهمترین مواردیکه در بحث مبلمان اداری مطرح است بحث طراحی میز کنفرانس میباشد . معمولا طراحی میز کنفرانس بصورت سفارشی انجام میپذیرد .و خیلی به اندازه و طول و عرض اتاق جلسات وابسته است. در محیطهایی که طول و عرض مناسبی دارند میز کنفرانس یو شکل میشود گذاشت و البته در کنار آن میزپذیرایی نیز میتوان قرارداد .ولی در اتاقهایی که کوچکتر هستند از میزهای عمدتا مستطیل شکل استفاده میگردد که برای زیبا کردن میز کنفرانس در ابتدا و انتهای آن نیز هلال قرار میدهند . در زمان طراحی میز کنفرانس در نظر گرفتن درب ورودی و همچنین نقطه ای که رئیس جلسه مینشیند اهمیت خاصی دارد . همچنین باید پنجره ها و محل قرار گیری آنها در دیوارها را هم بخاطر بحث نور پردازی در نظر گرفت . اگر در اتاق جلسات از ویدئو پروژکتور نیز استفاده میگردد این مورد را به طراح میز کنفرانس خود گوشزد باید کرد . صندلیهای کنفرانس و فاصله آنها از دیوار و بخصوص از یکدیگر را در زمان برآورد فضای مورد نیاز فراموش نکنید.
قیمت میز کنفرانس به چند عامل مهم بستگی دارد عامل اول اینکه این میز کنفرانس چند نفره است و بعبارتی چند نفر قرار است پشت این میز اداری بنشینند ؟ دوم طرح ظاهری خود میز کنفرانس است .آیا میز کنفرانس یو شکل میخواهید یا میز کنفرانس مستطیل شکل .طرح خیلی در قیمت تاثیر گزار است .عامل بعدی جنس میز کنفرانس است آیا شما میزکنفرانس میخواهید که صفحه آن از کورین و پایه های آن فی باشد یقینا این میز قیمتش با میز کنفرانس شیشه ای با پایه های ام دی اف تفاوت خواهد داشت .
میز کنفرانس را چند نوع میتوان طبقه بندی کرد .طبقه بندی اول برمبنای تعداد نفرات شرکت کننده در جلسات است بنابراین ما بدین صورت طبقه بندی میکنیم :
طبقه بندی بعدی میز کنفرانس بر مبنای جنس میز کنفرانس است که بصورت زیر میباشد:
طبقه بندی دیگر میتواند بسته به کاربرد میز کنفرانس باشد بعنوان مثال
طبقه بندی بعدی میز کنفرانس میتواند برمبنای شکل آن باشد بعنوان مثال :
کیفیت میز کنفرانس چیزی جدای از سایر میزهای اداری نیست ولی در بحث میز کنفرانس طراحی و کیفیت طراحی حرف اول را میزند اگر در زمان طراحی فاصله بین افراد بدرستی دیده نشود ممکن است موقع نشستن در پشت میز کنفرانس افراد بقدری بهم نزدیک شوند که معذب شوند یا آن تعداد صندلی که برای میز مربوطه در نظر گرفته شده است اصلا دور میز چیده نشود بنابراین ایبتدا طراحی اولویت دارد و بعد مثل همه جا کیفیت مواد اولیه و مهمتر ین چیز بحث نصب این میز اداری در اتاق کنفرانس میباشد .
بحث مدرن بودن فقط در میز کنفرانس مطرح نیست بلکه میتواند در سایر میزها هم باشد اما آنچه که میز کنفرانس را مهمتر میکند بحث ارتباطات در عصر مدرن است الان با توسعه تکنولوژی بی سیم میزهای کنفرانس مدرن هم زیباتر طراحی میشوند و هم راحتتر تولید میشوند .
میزهای کنفرانس آدینا ،در اندازه ها ی مختلف 2نفره (میزکنفرانس متصل به میز مدیریت ) ، میزهای چهار نفره کنفرانس ، شش نفره کنفرانس ، هشت نفره کنفرانس و همین طور تا تعداد بیشتر و بنا به نیاز مشتری و همچنین محیط کار مشتری میباشند.عمده میزهای کنفرانس طراحی وو تولید شده در مبلمان اداری آدینا ، بصورت سفارشی و برای سالنهای جلسات بوده است . میزکنفرانس(میز کنفرانس و مدیریت) بسته به درخواست مشتریان میتواند مجهز به تجهیزات صوتی و تصویری نیزگردد . تنوع رنگ و طرح در انواع میز کنفرانس مدرن و کلاسیک ، آدینا به اندازه ای است که حتی مشکل پسندترین مشتریان را نیز راضی مینماید.میز کنفرانس مناسب معمولا در اشکال هندسی متفاوت نظیر مربع,مستطیلی , بیضی و گرد طراحی و تولید میشود ,ارتفاع استاندارد میز کنفرانس ازز سطح زمین 72 تا 82 سانتیمتر می باشد بسته به نظر مشتری , حداقل فضای مورد نیاز یک نفر برای نشستن دور میز کنفرانس استاندارد بستگی به صندلی های کنفرانس دارد ولی در طراحی استاندارد میز کنفرانس فاصله 60 تا 80 سانتیمتربرای هر نفر لحاظ می شود .
درباره این سایت